Cross motosiklet Zincir bakımı

Zincir motosikletinizi götüren parça. Her sürüşten sonra temizlemeyi ve yağlamayı, vakitsizlikten temizlemiyorsanız bile hiç olmazsa bol yağ ile üstünden bir iki defa geçmeyi ihmal etmeyiniz. Zincirinizi binişten önce değil, bindikten sonra temizleyip yağlayınız ki yağ içeri girmeye vakit bulabilsin. 80 numara dişli yağı (şanzıman yağı, her benzin istasyonunda var) ve diş fırçası ile yağlıyoruz. Piyasada satılan sprey yağlar hem pahalı, hem de bu kadar faydalı değil. Bir sprey fiyatına 4-5 litre 80 numara yağ alabilirsiniz. Öncesinde gaz yağı ile zincirinizi temizleyiniz. Enduro

motorlarda mumlu (wax) yağ kullanmayınız. Yağın yapışkanlığını artıran mum o-ring'lerin arasını tıkayacak ve içeri bir daha asla yağ girmemesine neden olacaktır. Zincir gerginliğinizi motosiklet kitabınıza göre siz üzerindeyken ayarlayınız. Zincir gerginliğini ayarlamadığı için ciddi kaza geçiren insanlar var. Süspansiyon Bakımı Bütün yıl çoğu haftasonları biniyorsanız ön çatal hidroliklerinizi yılda bir defa değiştiriniz. Arka süspansiyon milini kirlenmden temiz bir bezle silip, otomatik şanzıman yağı ATF ile bir defa fırça ile üzerinden geçip yağlı tutunuz. Süspansiyon yay gerginliklerini "Amortisör ayarları" sayfasında anlatıldığı şekilde ayarlayınız. Motosiklet servis kitapları süspansiyon sisteminin yılda iki defa tamamen sökülüp takılması gibi gereksiz şeylerle doludur. Bu bahsedilen yazılar yarışçılar ve genelde kuru iklimli, yağı buharlaştıran çöl gibi yerler için geçerli. Türkiye'mizin çok güzel bir iklimi var. Bazı durumlarda da fabrikadan çıkışta salıncak bağlantıları içindeki yağlama yetersiz yapılmış oluyor. Gıcırdama ve ardından boşluk yapmak olarak size yansıyor. Evet, birkaç yılda bir defa süspansiyon salıncakları sökülüp yağlanabilir. Kullanıcı seviyesinde bunu yapmak oldukça zahmetli ve gereksiz. Çünkü salıncak, ön çatal ve arka amortisör için çok kaliteli ve büyük boy alet edevat gerekiyor. Ben de var diyorsanız bile, bunları söküp takmak için başka incelikler var. Doğası gereği bu parçalar çok toz tutuyor, öyle hemencecik kolay açılıvermiyor, zarar vermeden sökmek için incelikleri bilmeniz gerek, şu anda bu satırları okuyorsanız zaten bilmiyorsunuz demektir :)

Hiç yorum yok: